poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Rumunia -okres komunistyczny 2

                                      Herby rumuńskich okręgów
                                na znaczkach pocztowych
                                              Część -2

                                                      Okręg Bistrița-Năsăud

 
                                            w   północnej Rumunii (Siedmiogrod) ze stolicą
                                             w mieście   Bystrzyca (rum. Bistrițawęg. Beszterce)


                     
Mi 3394

W okresie międzywojennym ......
Năsăud


Herb obecny od 1998 r

****

Herb węgierskiego  komitatu  Beszterce-Naszód
do 1920 r.


*****************

Okręg  Botoszany (Botoșani )
w północno wschodniej Rumunii (Mołdawia)

          
Mi 3395

Herb przedwojenny



herb obecny

*************
Okręg Braszów (Brașov)
w środkowej Rumunii (Siedmiogród)

      
 
Mi 3396

                                                           

Herb obecny 

Herb przedwojenny 
Herb węgierskiego komitatu Brassó
  

*************
Okręg Braiła (Brăila )
we wschodniej Rumunii

                  
Mi 3397

  
Herb przedwojenny


Herb obecny

****************
Okręg Buzău
w południowej Rumunii (Wołoszczyzna)

             Mi 3398

Herb przedwojenny

Herb obecny

****************

Okręg Caraș-Severin
okręg w południowo zachodniej Rumunii (Banat)

              Mi 3399



Herb obecny  od 1998 r

*******

Dwa przedwojenne

                                                   Caras                                              Severin

                                                                                ******

Węgierski herb  Krassó-Szörény vármegye 


****************
Okręg  Kluż  (Cluj)
w południowo zachodniej Rumunii (Siedmiogród), 
ze stolicą w Kluż -Napoka

             Mi 3400

Herb przedwojenny

Herb  obecny


Węgierski  herb Kolozs megye

******************
                                              Okręg Konstanca (Constanţa )
                              we wschodniej Rumunii (Dobrudża) nad Morzem Czarnym

 
Mi 3401

Herb przedwojenny



Herb obecny

************************
Okręg Covasna
w środkowej Rumunii (Siedmiogród), 
ze stolicą w Sfântu Gheorghe.

                
Mi 3402

     
Herb obecny



Przedwojenny rumuński herb 
 okręgu Trei Scaune

Węgierski komitat Haromszek

**************
Okręg Dymbowica (Dâmbovița)
w środkowej Rumunii (Wołoszczyzna) ze stolicą w

           Mi 3403

Herb przedwojenny



Herb obecny

********************
Następny post - komunistyczne herby cd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz